10/16/2012

Glass..

Glass är ju faktiskt något helt fantastiskt.
Jag är något av en glassälskare, det är nåt av det bästa inom desserter eller fika eller vad man nu vill kalla detta.
Det finns så många variationer och möjligheter, och då räknar jag även in gelato och sorbet. För det ingår väl också inom samma familj på något sätt kan jag tycka.
Glass får en lite att minnas tillbaka till när man var barn. När vi hjälpte morfar en varm sommardag med att köra in balhö, efter vi precis hade lastat av en hölass på slinnet så ropar mormor att det är fika. Då står det ett bigpack glass på trädgårdsbordet under det stora trädet.
Och varför ska man bara äta glass på sommaren, jag tycker det går lika bra när det är kallt. ;)
Fast nu var det längesedan som jag gjorde någon egen glass.
Kanske ska ta och lägga ner glasskålen till glassmaskinen i frysen så att man kan svänga ihop en skål glass någon kväll.
Testade dock en ny köpeglass idag, från triumfglass. Med smak av päron och mjölkchoklad. Den va inte helt fel ska ni veta. Värt att prova. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar