11/14/2012

Ostkakans dag..

Såg precis att det tydligen var ostkakans dag idag
Verkar finnas en dag för allt nu för tiden.
Just ostkaka är en riktig barndomsfavorit, och direkt
kommer jag att tänka på min kära mormor.
För alltid när det var högtider, födelsedagar eller festligheter så va det mormor som hade gjort ostkaka i sina ostkakeformar. Kommer speciellt ihåg en rund sliten form med en grön kant.
Ostkakan va nästan det bästa med hela kalaset.
Jag fick receptet av henne som hon använder sig utav,
Men än så länge har jag inte testat det. Kanske har jag inte haft tid, kanske har det bara inte blivit av
eller också är jag kanske bara rädd för att jag alldrig kommer att komma i närheten utav mormors ostkaka..
Men någon gång ska det bli av det lovar jag er
Och någon gång måste jag ju även experimentera fram en glutenfri variant..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar