11/27/2012

Citroner..

Nu är det citrussäsong,
trotts att jag kanske tycker att det låter lite udda.
Med tanke på att citrusfrukter inte växer naturligt i sverige
och inte vid denna kalla tid på året, utan importeras.
Men på Maxi har de ett bord vid frukt och grönt med
säsongens frukter, där fann jag citroner från spanien som va ekologiskt odlade
som såg fina ut. Så jag köpte ett par stycken, vi brukar för det mesta ha nån citron hemma för smaksättning, men idag köpes de av ett skäl. Nämligen att göra lemonad med.
Hittade ett äldre recept som jag tyckte va värt att prova och dessutom lättgjort.
Så nu ska det stå och dra i ca 2 dygn innan lemonaden kan silas
innan dess håller jag nog inne med receptet.
Måste ju prova så det smakar bra först ;)

PS. Osten verkar än så länge trivas bra i matkällaren..

/Fridens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar