11/11/2012

Huseby Julmarknad..

Vi har en riktig jultradition än så länge i vår familj,
och det är att åka till julmarknaden på Huseby Bruk, så även detta året begav vi oss dit.
Dock så är det ännu lite tidigt för julbestyren kan jag tycka men detta är en trevlig inledning på allt ihop.
Snart börjar ju ändå julborden å då får man laga julmat för glatta livet på jobbet.
Huseby är en väldigt mysig marknad med alla bodar och de gamla bruken att gå in i.
Det kan dock vara lite för mycket folk ibland, nästan så att man får en liten start till panik, men i dag var det alldeles lagom.
Jag är ju såklart speciellt förtjust i de matbodar som finns, som är fyllda utmed väggarna med hemlagade delikatesser. Sylter. korvar, ostar, konfektyr och allt annat gott som finns.
Vi har faktiskt en favorit som vi har köpt varje år och som jag varmt kan rekommendera. En saft på äpple, kanel och vanilj från Kiviks Saft Och Syltfabrik. Vi brukar späda ut den med varmt vatten å dricka den efter en kylig höstpromenad. Funkar även att dricka kall eller att blanda drinkar på.
Tyvärr så hade de ingen hemsida annars hade jag lagt upp den men jag har hört att det ska gå att köpa saften på plats i Kivik, så om man inte har möjlighet att besöka julmarknaden så kanske en sommarutflykt till Kivik funkar bra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar