10/16/2013

Tillbaka från grönbete..

Tre dagars jakt..
I morgon får jag väl återgå till det vardagliga arbetet igen.
Åtminstonde fram till helgen, kanske att det blir lite jakt på lördagen igen.
Men söndag ska jag definitivt vara hemma och ledig, då min förträffliga fästmö blir ett år äldre.

Till året jakt tror jag att jag gjorde de bästa köpen som jag gjort på mycket länge.
Köpte ett par ordentliga jaktkängor, nya vantar och en fodrad pilotmössa.
Andra år så har jag bara haft gummistövlar eller armekängor.
Ja, givetvis har jag ju haft kläder också men på fötterna.
Så redan nån timme in i jakten har jag börjat frysa om fötterna, och sedan ägnat resterande av dagen till att väcka tårna till liv.
Detta året var det frid och fröjd, fötterna klarade sig hela dagarna.
En fodrad pilotmössa kanske inte anses som det mest moderiktiga just nu men den var sjukt varm och skön.
Dock så var det nog något av dessa som inte uppskattades av älgarna
För jag har inte sett en levande älg på hela veckan.
Fast det är andra i jaktlaget som både sett och skjutet,  så kött blir det.

/Fridens





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar