8/19/2013

Semester på Gotland..

Nu är även vi på semester,
Älsklingen och jag..

Lördag kväll gick färjan över till Gotland
Boende för första natten hade vi bokat redan innan, för säkerhets skull.
Vi sov i en cell på Visby fängelse, ganska trevligt boende för endast en natt så där. Bra pris och än så länge serverade de frukost som ingick i priset.
Fast det var nog tur att vi hade lite senare semester, för det hade tydligen varit ganska så stökigt på högsäsongen. Och det får man nog säga att man är lite för gammal för trots allt.

Nästa dag började vi med en lätt frukost sedan åkte vi för att se lummelundagrottan.
Det var en ganska så häftig upplevelse, att få gå ner i de kall, mörka och lite fuktiga grottorna.
Nästa gång vi åker till Gotland så ska vi helt klart boka en äventyrsexpedition,
Då får man gå längre in i grottan med grottutrustning och hela kittet.
Det hade varit väldigt häftigt, men eftersom det var tvunget att bokas i förväg så får det vänta till nästa gång.

Vid lunchtid var vi uppe hos en av mina före detta arbetskamrater och hans sambo, ett fint ställe en bit ifrån Fårösund. Där vi skulle få bo under vår semester på Gotland.
Det var väldigt trevligt att än en gång få träffa de båda, det var hela tre år sedan jag senast var på ön.

Idag tog vi cyklarna på en tur. Vi var ute på Furillen, i Lergrav och vid stenugnsbageriet.
Vi tog även bilen över till Fårö en sväng.
Där besökte vi Kutens bensin, och Tati creperi.
Det kan jag rekommendera om ni är på Fårö, ett härligt ställe med otroligt goda galetts.

Nu ett glas vitt och total avkoppling i stugan.