8/10/2013

Nu var det helg, en ledig helg dessutom.
Och första helgen efter att allt har börjat som vanligt igen på jobbet.
Nu kör vi luncher igen som vanligt och dam-em är helt slut.

Dessutom så är det bara en vecka kvar innan vi får ta lite semester..

Min syster ska komma på besök över helgen,
Så just nu väntar jag mest på att hon ska anlända.
Steg upp i ganska så god tid i morse så att jag skulle hinna få upp taklisterna i hallen och även måla ena dörrkarmen. Så nu ska det endast målas en runda till sedan är det faktiskt färdigt i nedre hallen, det blir skönt.
Tar längre tid än vad man kan tro.

Funderar även lite på vad vi ska ha å äta till aftonen.
Tog ur en fläskstek ur frysen.
Kanske kan vi gnida in den i kryddor och helgrilla.

Förresten, fick en ordentlig flachback av barndomsminnen för två dagar sedan.
Hörde glassbilen spela sin melodi så jag gick ner på gatan för att se om de hade något gott.
Och visst hade de det.
Köpte bägare med punchglass, de smakade precis som när man var liten.
Ända skillnaden var att de hade ändrar utseendet på bägaren lite.
Och när man var liten så har jag för mig att de köptes som i en stock, som snus.
Men det var fortfarande samma goda smak.

/Fridens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar