5/20/2013

Tågtankar..

Nu sitter jag på tåget mot Kalmar.
Var länge sedan jag åkte tåg nu, och länge sedan jag var i Kalmar.
Min troligtvis äldste och bäste vän bor där eftersom han pluggar till optiker.
Blir dock inte att man ses så ofta, ständigt saker som behöver göras.
Men idag ska det bli av, åker dit över dagen.


För nån dag sedan gjorde vi av med sista älgfärsen som låg i frysen.
Skulle göra köttbullar, och vanligtvis när jag gör köttbullar på älg brukar jag blanda ut färsen med fläskfärs, men denna gång hade jag inget hemma.
Däremot hade jag bacon hemma så jag provade att finhacka baconen och röra ner i färsen istället,  och det blev riktigt bra.
Höll ihop bra och smakade fint ;)

Just det.
Måste köpa med mig socker och jäst på vägen hem sen.
Vi var ute och plockade maskrosblommor i lördags, som ska göras vin på.
Slog över 4 liter vatten över 3 liter blommor som ska stå i en spann till ikväll.
Så när jag kommer hem ska blommorna silas av och ytterligare ett par ingredienser tillsättas, sen ska den stå och jäsa i ett par veckor.
Recept kommer att komma..


Ha nu en fin dag
/Fridens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar