4/05/2013

Isomalt

Gött.
Fick hem isomaltet nu i veckan som jag hade beställt.
Ska jag bara få lite tid å leka med det nån dag.
Då kanske ni undrar vad isomalt är, eller också undrar ni inte alls.
Men det är de fina i kaninsången.
Jag berättar ändå..
Isomalt är sockeralkohol som framställs ur rent socker. Man får det i en burk där det ser ut som små sockerkorn eller kristaller. Sen kan man smälta ner det i en gryta eller i en micro. Efter det så kan man arbeta det och forma det lite som man själv vill. Många gör dekorationsblommor av det, men det går även blåsa det som glas om man vill. Och givetvis är det ätbart.
Troligtvis är det inte så lätt som det ser ut men man måste ju prova ;)

Nu ska jag dock bege mig till jobbet å kommer inte hem föränns till kvällen även idag men någon dag ska man väl få tid.

/Fridens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar